har alltid så j*vla otur..
Publicerat den

dagen har gått snabbt. Började i stallet vid 08.30. Hade teori fram till lunch. Efter lunch red vi. Red en häst som heter merlin. En stor pojk på cirka 1.80 cm. Super fin och härlig att rida. hade markarbete med massa roliga övningar. Verkligen jätte nyttigt och det hände saker hela tiden. han skötte sig bra, blev något stark när vi galopperade över bockar. han tyckte väll det var kul. pappa hämtade mig 15.00.

dem hade rabatt på lösgodis på city cross, jag äter inte läsgodis för jag tycker inte det är gott men plockade ändå till hela familjen. Svär på att det var verkligen KRIG med godiset haha. Sinnes vad folk var galna. Lite roligt faktiskt.

somnade när jag kom hem fram till 20.00. gick ut i stallet och mockade och fixade. När jag tog in Gienek för en promenad hade han tappat en SKO. Blir så arg att det ska hända just till helgen. Nu måste jag försöka lösa det på något sätt imorgon. Någon som vet vilken hovslafare som jobbar på lördagar? Verkligen akut.
har så mycket som ska göras imorgon så känner mig helt stressad. Först ska jag iväg och handla foder och spån till transporten. Sen ska det fixas i stallet och plockas undan ser ut som ett bombnedslag i sadelkammaren och foder kammaren. Efter det ska vi i väg och rida  i ridhuset. sen ska hästen fixas och med tanke på att jag inte kan bada honom för att det är för kallt. och vi har inget vatten i stallet så kan inte ens skrubba bena. vet ifan hur jag ska få en VIT häst ren.. får stå och rykta i timmar!Alla saker ska putsas och fixas. Mycket ska tvättas, sen packa allting och förberedda all mat som ska med... usch får ont i huvudet av att tänka på allting

mitt i allt detta ska vi försöka lösa med hovis också! GODLUCK...







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?