Hoppträningen igår inställd
Publicerat den

Jag och mamma gjorde i ordning hästen och körde iväg. När vi kört en bit tar jag upp telefonen. Då märker jag att jag fått ett sms om att halva ridhuset var fruset så det gick inte att hoppa men man kunde rida där. Så vi körde dit ändå med tanke på att vi redan lastat hästen. När vi kom dit var det massa hinder uppe och det var någon som hoppade. Då tänkte vi att underlaget var inte så dåligt ändå.

Jag började rida fram honom. Han kändes väldigt stel och vinglig. Inte så konstigt med tanke på att det e så kallt ute. Red lite volter för att mjukna upp honom . Även öppna och slutna.

När den tjej som hoppat var klar, börja jag hoppa fram gienek på ett kryss. Efter att ha kommit på hindret tre gånger la mamma upp det till ett räcke på 1m. Han ville inte lyssna riktigt på mig och ville hoppa av alldeles för tidigt vilket resulterade till att han hoppade av för sent. Men efter att ha kommit några gånger flöt han på bra. Mamma la sen upp en oxer på 1 m som han hoppade grymt bra. Hoppade sen en tre kombi med två räcken o oxer ut. Ivern låg på 105-110 cm. Jävla vad bra han hoppade här. Fick perfekt avstånd och språng och han tyckte det var så roligt att han la till några bock språng efter hindret. Grym ponny !

Efter att jag hoppat några språng red jag honom ordentligt i marken. Han blev så avslappnat och mjuk i hela kroppen! Vilken känsla och bra avslutning ! :D

Nu taggar vi hopptävling i Helgen och jag tror det kommer gå hur bra som helst ! :)







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?