Hästapollarna ! :D
Publicerat den

Båda mina hästar gick kanon bra idag! :D

Grannen hade löshoppat en av unghästarna så allting var uppbyggt. så jag bestämde mig för att passa på och löshoppa Gienek. Han hoppade verkligen super bra, det var första gången jag löshoppade honom. Lite roligt att se hur han rör sig och hoppar. i vanliga fall sitter jag ju på ryggen då känner man ju bara och inte ser. Sista språnget låg på 130 oxer ganska bredd och han var högt över. tyckte det räckte där då han började bli trött också. Men löshoppa tänker jag defenetivt göra igen med tanke på hur bra han skötte sig. :D han har verkligen respekt för mig och lyssnar. Tror han hade gjort vad som helst för än! verkligen en guld ponny! :D

Zamora fick lite små trim i paddocken. Känner att jag börjar kunna rida henne riktigt bra i skrittten. Kan ställa henne , göra öppna/slutna , skänkelvikning osv. Hon är ingen lätt häst men verkligen jätte rolig att rida och jag lär känna henne mer och mer för varje dag. Då lär jag mig HUR jag ska rida henne. Travade ganska mycket idag då jag inte tycker det tar skada på hennes ben alls utan det blir snarare bara bättre. Här kunde jag hålla henne samlade i båda varven. Inte hela tiden för det orkar jag inte men det kommer. Jag ser inte att jag behöver stressa fram. Tar varje dag som kommer och att jag känner att det blir skillnad för varje dag är bara positivt.

nu väntar en välförjänt sömn. imorgon är det mycket att göra och fixa ! Nyår, 2011s slut början på 2012





PATRICIA - vinn en design!

Hej nu har jag äntligen en bloggdesign tävling igen på bloggen. Eftersom det va så populärt senast så kör vi igen. Vinnaren vinner en design gjord av mig där du får bestämma allt.



Gå in och anmäl dig här: http://ponnynceline.blogg.se/2011/december/bloggdesign-tavling.html#comment



Lycka till! :D

/ Patricia & Celine

www.ponnynceline.blogg.se



URL: http://ponnynceline.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?