Denise bloggar
Publicerat den

Hejsan jag heter denise och ska börja blogga på higcase. Förut hittade ni mig på www.klevenborn.blogg.se men jag tycke bloggen blev för personlig då det handlade mycket om min gamla d-ponny som fick tas bort 8/6 alltså ganska nyligen, så det var dags för en förändring.

Kort presentation:
Började rida när jag var 5 år gammal. fick min första egna shettis när jag var 7 år gammal, melina hete hon, dock red jag henne inte så mycket utan red min grannes shettis goliat istället. Redan från början red jag andras hästar, haha :) Efter ett tag sålde vi henne och köpte en c-ponny , Charlie hete han. Jätte söt men värdens elakaste. Igentligen tror jag inte han var dum han hade bara inte blivit behandlad rätt innan han kom till oss. Han lärde mig iallfall rode om vi säger så. Många dagar sprang jag gråtandes in och många träningar fick vi avbryta.. Man kan inte mer en älska dem endå? :) När jag var 12 år gammal köpte min mamma beach boy till min syster. Dock tog hon inte hand om honom så på hösten fick jag ta över honom. Då stog jag helt plötsligt med två hästar, en c och den d-ponny. på Sommaren när jag skulle bli 14 sålde vi min c-ponny. Jag har haft beachen fram tills nu. Jag har ridit massa andra hästar under tiden också. Bland annat hjälpte jag en vän sälja sitt sto så hade henne ett tag och red henne till försäljning. Red även hennes 3 åriga vallack ett tag. Vi hade en hyrhäst under en period till min "bror" Nicklas som jag hjälpte honom med. Just nu rider jag en kompis häst som heter mirre en jätte trevlig storhäst som behöver uppfostras lite. Vi får se hur framtiden kommer se ut, antingen köper jag en ny häst eller så lånar jag en. Ridningen kommer jag aldrig sluta med. 

Hästar och en del av mitt liv kommer bloggen handla om ! :) Kommentera gärna vad ni vill läsa om, det underlättar en hel del! ;)

                                  









NAMN
 

MAIL


URL





Spara?