Tävling skabersjö :)
Publicerat den

Tävlade i skabersjö i söndes. Här får ni resultatet ! :D

LD = Felfritt. Ponnyn hoppade bra som vanligt och tyckte det var kul. Absolut ingenting att klaga över. Han tycker det är sjukt enkelt och tittar inte alls på något hinder. Jätte kul att rida en sådan häst :)

LC= 4 fel på hinder igentligen. Men blev rätt mycket mer haha. Nej men första hindret bara slänger han sig åt sidan. har ingen aning om varför? hahah. Sen kom vi över det hindret och då satte det eld i baken på honom och han stack iväg hoppade 2-4 i en jävla fart sen mot femman som var en oxer där en tjej precis hade gått omkull med sin häst. Kände jag att jag hade noll kontroll över hästen så jag svängde av honom en bit innan. Stannade honom och sen red på det igen och han klarade resten av banan galantt. Dog drock han lite för mycket dem sista hindrena med. Men bättre man stannar och börjar om från början och det går bra. En att man fortsätter rida och han brakar in i hindret. Jag vill ha 100% koll på min häst. även om vi inte hoppar så högt är det även viktigt att man kan rida dem ordentligt och i det tempot man själv vill ha.

Så jag är faktiskt nöjd för hade vi inte fått extremt mycket tidsfel och jag svängt av honom så hade vi bara fått 4 fel för den första vägringen. Fin ponny iallfall :)
Nu blir det en veckas lugn ridning. vi ska bara rida ut och ha skooj under lovet. Mycket pyssel i stallet.








NAMN
 

MAIL


URL





Spara?