Ridpasset igår ;)
Publicerat den

mitt internet är ganska dåligt just nu ibland fungerar det och i bland inte. vilket gör att väldigt många av mina inlägg försvinner. Men vi får hoppas detta kommer in så provar en gång till :)

igår red jag och Gienek ut. Tänkte jag skulle rida honom på ganska lösa tyglar så att han gick i en fri trav och fri galopp. Dock var det inte en så jätte bra ide på en crazy arab. Fick nästan käka grus några gånger. Först i traven bara drog han iväg så fick försöka att lugna honom för jag tyckte fortfarande att det var en bra ide med lösa tyglar. Sen skulle vi galoppera. Tror ni inte han tar bettet och sticker? hade inte en chans att hålla honom. han bara sprang hade noll kontakt med honom. Sen hoppade han för minsta lilla grej.. tänk er den farten? Satt på sidorna några gånger. när jag skulle försöka svänga honom åt sidan började han bocka sattan.- Till slut fick jag stop på honom.

Asså om någon sätt detta hade dem asgarvat.. Det kan inte ha sätt bra ut på något sätt. när vin sedan fortsatte rundan så var han super speedad och bara ville springa. Så det slutade med att jag fick rida med normallånga tygllar och sitta och bormsa honom iställt hela tiden. när jag släppte efter lite gran drog han iväg. fick honom endå till något bra trav på vägen tillbaka.

GAaalen ponny!!














NAMN
 

MAIL


URL





Spara?