Tömkörnings kurs!
Publicerat den

Gienek gick kanon idag på tömkörning. Denna ponnyn slutar inte förvåna mig. Ibörjan blev han väldigt stressad och bara sprang runt med huvudet i himlen. Efter en stund började jag jobba honom mer och mer neråt, fick massa tips och stina hjälte mig. Han började jobba mer och mer och kom ner otroligt fint och var fint böjd på volten. Jobbade mycket i trav.

Andra passet jobbade vi mer i galoppen och att få honom till att lyssna på mig så mycket som möjligt. Till en början med sturnade han fullkomligt i mig när jag ville ha halt så bara sprang han och när jag ville att han skulle fatta galopp från början så ville inte han det. Men här blev han bättre efter att stina tog över honom en stund. Hon arbetade honom även utanför volten med skänkelvikning och gud vad bra han gick! Sjukt imponderad. Jag provade också på det och det gick kanon! GRYMT Nöjd med ponnyn! Otroligt fin!

Ett inlägg om tömkörning kommer senare så jag förklara lite mer vad det går ut på och varför man använder det.









NAMN
 

MAIL


URL





Spara?