Dressyrträning :D
Publicerat den

Zamora gick så himla bra idag :D
Fick beröm av min tränare. hon sa " Hon har aldrig gått så här bra, det går bara framåt och framåt". Jag tycker det är jätte kul att få sådan bra beröm. Zamora är en tuff häst och kräver jätte myket ridning. Hon har också ett j*vla humör. Ställer du krav på henne sätter hon stop och blir surig. Vilket kan resultera till rodeo..

Idag övade vi övergångar. Vi skulle rida hästarna både på lång och kort tygel. Hon lyssnar väldigt bra på rösten tycker jag, vilket var till stor hjälp när vi skulle sakta av till skritt från galopp med lång tygel och inte ens fick ta i hästen. Hon stack inte heller iväg i galoppen och kunde slappna av och jobba under sig trots. Jobbade väldigt mycket på att få en stor och bärig galopp. Det blir som sagt bara bättre och bättre. Dock tycker jag hon känns låst i vänster varv och vill inte riktigt ställa igenom. Det är kanske bara att rida bort det? Eller man kanske ska ta hit en kiropraktor?. Får se. Traven var också bra. Som sagt börjar hon jobba riktigt bra under sig och inte bara "hänger" där. :)

Ska jag berätta en hemlis? Jag trodde aldrig att jag skulle ha kommit så långt som jag kommit med henne redan nu. Första dressyrträningen gick KATASTORF. Nästan så att jag ångrade att jag köpt henne. Men ju mer jag lär känna henne och kommer närmare henne dessto mer gillar jag henne. Har man henne där man vill ha henne kommer hon göra allt för en. Det tvivlar jag inte en sekund på!! ;)







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?