Sjukt J*vla bra !
Publicerat den

Red zamora på fältet för en stund sedan. Lånade grannens dressyr spö då hon har varit lite nonchalant mot min skänkel den senaste tiden. För två dagar sen när jag red var hon helt låst i höger sida och ville inte ställa igenom överhuvudtaget. Hon ville inte heller göra skänkelvikning för höger skänkel. Idag var allt som bort blåst och jag kunde ställa henne hur jag ville. Hon var totalt genomriden efter typ 10 minuter. What a feeling! 
 
Skänkelvikning gjorde hon utan problem både i trav och skritt i båda varen. Minska volten så kort det vara går, dvs, ha henne så samlad och lösgjord som möjhligt i båda varven med skänkelvikning ut till en lite större volt gjorde hon utan problem idag! :) 
 
Öka galoppen på en väldigt lång sträcka ( lätt sits ) Till att få ihop henne igen fortfarande på en lång sträcka utan att hon blir lång eller springer vidare, till att bara kunna rida in i en pytte liten volt så hon fick kämpa på med ryggen , inga problem! 
 
Ni ska bara veta känslan att rida min häst idag! Hon bärde upp sig själv , jag hade inget i handen. Ibland när jag red på en volt släppte jag ena handen och hon gick fortfarande i form och jobbade på kanon. det kallar jag att rida med benen. ! Jag ångar som fan att ingen filmade detta. 
 
Det var en gång som hon förmodligen missuppfattade mig. För hon hoppade rakt upp i luften och slängde sig åt sidan. då gick jag klappa om henne och börja på en annan övning i stället. Det kan bli för mycket för henne ibland också. Det är viktigt att jag gör en övning korrekt och sen går över till en ny och om inte det går så bra byta övning igen och sen gå tillbaka till den man hade problem med. Hon måste hålla sysselsatt hela tiden. Det går inte heller att hålla på med en och samma övning om och om igen för då blir hon uttråkad och sur. 
 
Grymt bra ridpass! imorgon ska hon bra få ta det lugnt på en tur ut :)
 
Zamora idag efter vårt dressyrpass på stubben :)



klara

Fin häst du har (:



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?