Tävling Kullabygdens Ryttarförening
Publicerat den

 
Var i väg med min fina sessa idag på en pay and jump på kullabygdens ryttarförening. Gick upp 7 i morse. Var så himla trött. Somna inte förens vid 4 inatt. Men det var bara att bita ihop och gå upp. Tog 1 1/2 timme dit. Klockan var 10 när vi kom fram. Tävligen började klockan 11. Vi Gick banan sen tog ut hästarna. Z var pigg som vanligt. Men hon är så lugn och ha att göra med. Står helt stilla.
 
När jag hoppa upp börja hon dirket speeda till och man kände riktigt hur hon bara ville explodera. Fina hästen. Red fram i ridhuset där dem hade framhoppning också. Ingen funktionär var där ibörjan, en ända röra var det. Lite dåligt faktiskt. Men sen fick dem väll noggerlunda ordning på det hela.
 
Framridningen till första klassen gick helt okej. Hon lyssna bra och hoppa bra på framhoppningen. När vi kom in på banan så kände jag bara att , vi kör, sen ser vi vart det leder. En 0:a i 70 cm. Fick in en del bra språng, kändes som att hon var en hopphäst i mellan åt. Sen var det lite vingligt och dant men ändå en okej runda.
 
Red bara runt lite på framhoppningen till nästa klass/höjd. Var typ 10 minuter i mellan från min första start.  Hoppade inte fram till denna klassen då jag kände det inte behövdes. Hon blir bara mer speedad ju mer man hoppar.
80 cm: 2 slarv pet. Som förväntat var hon mer taggad till denna klassen. Jag la henne nära dem flesta hindrena då jag inte vill att hon bara springer iväg och hoppar av långt ifrån. Tycker det är bättre att hon får lära sig lyfta på bena, bli mer kvick. Så det är en av orsakerna att hon rev. Hon Hoppar i alla lägen och skulle aldrig stanna för mig, men hon är väldigt slarvig med bena. Vet inte om det kan bero på att hon inte har koll på bena eller om det bara är en träningsak. Kanske blir mer starker ju mer muskler hon får.
 
Jag är iallafall super nöjd med min sessa, hon skötte sig exemplariskt på hela tävligen. Första tävligen vi var ute på var katastrof. Hade 0koll på henne och hon sprang ner funktionärerna på framhoppningen. Får också tänka på att detta är hennes 3:dje pay and jump. Så helt klart en förbättring.
 
Nu taggar vi till nästa år. :)
 



emmy

bra kämpat denise! så kul att läsa om er och att det går framåt! <3



URL: http://emmyalexandra.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?