1 Februari 2012
Publicerat den

vi är inne i februari, nu kommer vintern till Sverige! Hurra.. Jag som trodde vi skulle slippa det här. Zamora får sin "vinter" vila nu. Marken är för hård och hal för att rida på både ut och i paddocken så känner ingen nytta av att ha igång henne. Det blir bara små skritt runder i sådana fall. Kan hända att jag lägger in några då och då. Men fram tills vädret blir bättre får hon ha "vila".

Gienek kommer som sagt jag försöka ha igång på något sätt. Vi får helt enkelt anpassa oss underlaget och göra det bästa av situationen. Tävlings säsongen har ju faktiskt börjat för honom. Får åka iväg och rida i ridhus. Idag red vi en av gräshagarna. Underlaget är som "bäst" där då det inte är fullt med gropar och skit.
Går att skritta och trava lugnt. Alldeles för halt för galopp. Köpte ett nytt bett till honom idag. Skulle vilja testa det ordentligt med ett ordentligt dressyr pass. Mami och jag tänkte dra iväg till ett ridhus i morgon kväll. Blir kanske lite hoppning, det beror helt på hur mycket folk som rider.

Hur gör ni när underlaget e som det e?
kom gärna med tips.


Vilken tjockis han var när jag fick honom hah :)






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?