Anmält till första tävlingen! :)
Publicerat den

Nu drar äntligen tävlings säsongen igång. Skulle igentligen tävlat i helgen i flyinge. Men tydligen är det en ny lag på att ha lincens på ponny även på lokal nivå. Det hade dem inte förra året. Hade inte det med i planeringen så fick skaffa ett till Gienek och hann då inte anmäla mig till flyinge. Då hade jag fått efteranmäla. Men kände att det endå inte var lönt.

Skabersjö hade tävligen helgen där på alltså inte nu till helgen men nästa igen. Kände att det passade bättre och mycket roligare att tävla på hemma klubb. Gillar deras ridhus också. Så stort och luftig. Bra underlag!
Så en 80 - 90 cm blir det på söndagen. Lokalt.

Imorgon drar jag in till eko hallet. Ska köpa in ett pelham bett till Gienek. Han har gått så bra på det bettet som jag lånade av jennifer. Dock ville hon ha tillbaka det nu då hon behövde till sin egen. Får investera i ett sådant. Kan sälja det sen när jag inte rider honom mera.

Underlaget e så hårt. Fick rida honom ganska kort. Travade lite fram och tillbaka på grusvägen. Imorgon tänkte jag se om jag inte kan brodda och rida i gräshagen istället?. Det är inte alls lika hårt där. Skritta och lite trav borde endå gå.. Annars får det bli att jag får rida fram och tillbaka på grusvägen. haah. Ska se om jag inte kan åka iväg och hoppa honom någon dag också. Han behöver ett rejält dressyr pass även.

Får väll se om jag kan hitta något ridhus !


Bebis <3






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?