Första Dressyr träning med ZAMORA
Publicerat den

igår var första gången jag tränade på så länge. Zamora har blivit så pass bra nu i benet att hon ska i gång i tävlingskondition nu till våren! :) Snart lär ni se mig och henne på någon sådär 90 cm tävling. Man får ju börja någonstanns. Träningen igår gick bättre en förväntat.

Ridning/uppgift:
Hon är en väldigt stor häst och kräver jätte mycket ridning och ben för att vara samlad och gå bra. Vi travade mycket och jobbade på små små volter så jag skulle forma och få igång ben, nacke och rygg. Någon gång fick jag henne till att släppa och då blev hon riktigt trevlig. Annars var hon bara väldigt hängig och iritterande på handen hela tiden.

Övning:
övade även på bommar vilket hon tyckte var jätte kul och "hoppade" istället för att trava över lugnt och fint. Hon är väldigt envis också så det gäller att vara bestämd. Hon tror verkligen att hon kan bestämma och gå precis som hon själv vill.. Så fort jag får ordning på henne så kommer det bli kanon. Jag menar redan på första träningen gick det bra så det känns ju riktigt braa! :D

Öva mer på :
jag behöver ha mycket mer ben och ork. Sluta ha så mycket i handen och sitta och rycka.



Bilderna är sen jag provred henne :)







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?