Gienek hårt dressyrpass
Publicerat den

Gienek fick också gå ett dressyr pass igår. Kan säga att han gick så in i h*vletes bra! :D
Red mycket på att minska och öka åttvolt i traven ibörjan av ridpasset. Det gjorde honom lyhörd och svarade på skänkel samt att jag fick honom böjbar och svar från skänkeln. Därefter började jag jobba honom i galopp på åttvolten med halt där det ska vara ett bytte , vilket han tyckte var väldigt svårt. Det var mycket och tänka på och att ha en samlad galopp. Med tanke på att jag red honom på en åttvolt gjorde det att ryggen kom upp och han var tvyngen att få benen undersig och jobba med en stor och bärig galopp.

Det resulterade till att jag fick en grymt härlig häst resten av ridpasset! :D
Efter åttvolten red jag mycket skänkel vikning och ökning via diagonalen. Han svarade perfekt på skänkel och flyttade precis så som jag ville att han skulle göra med en härlig bjudning framåt och igen slit alls i munnen. Detta resulterade till att jag inte hade någonting ALLS i handen till slut och kunde bara njuta av ridpasset!

Galoppen som jag sedan red lite större volt på var betydligt mycket bättre en det brukar va. Jag rider honom just nu på ett pelham bet då jag tycker att han går så mycket bättre på det och blir betydligt trevligare i munnen.
Nä, jag är grymt nöjd över hans presentation igår! :D








NAMN
 

MAIL


URL





Spara?