Tömkörde Zamora första gången! :D
Publicerat den

Jag vet inte om hon blivit tömkörd innan men jag tänkte jag prövar och se vad som händer. Hon skötte sig faktiskt riktigt riktigt bra och jobbade på bra. Dock tyckte jag inte hon hade någon positiv framåt bjudning. Fick smacka på henne exakt hela tiden , sen ville hon inte fatta galopp och när hon väl fått galoppen dröjde det bara 3 galoppsprång innan hon saktade av till trav igen.. Fick driva hela tiden med tömmen bakom rumpan på henne.

För övrigt så tyckte jag hon tog bettet fint och tuggade på. Fick även om ryggen i mellan åt och galoppen blev faktiskt bra i höger varv när hon väll galopperade så man får ju bara nöjd med det. :)

Imorgon ska jag försöka rida ut båda två om inte ryggen klyddar. Har redan ont så det räcker! :(







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?