pay and rider i perstorp
Publicerat den

var iväg med zamora igår och hoppade "tävlade" henne för första gången. När jag hoppade upp på henne var hon övertaggad och taktade som fan. inne på framridning var hon som ett spjut och brydde sig inte alls om dem andra hästarna. Efter att ha kämpat som fan med framridning gick jag in för att hoppa fram henne till första klassen. Vilket resulterade till att jag nästan låg i backen en x antal gånger. Hon drog på som fan till hindrena och tyckte det var urkul. Hinderna låg på 60 cm men hon hoppade 120 över.
 
När vi väll kom in på banan ställde hon sig på bak bena mot första hindret men fick fram henne ganska snabbt och vi kunde hoppa 1 utan problem. Bara att efteråt gick hon på ett annat håll. Men lyckades få tillbaka henne på rätt spår., Det blev en felfri runda. Vi får vara glada för att det inte var stilpoäng. Zamora var lång och låg hela banan och till dem 3 första hindrena saktade hon av till trav. jag lätt henne gå så får hon blev bara sjukt arg om jag tog tag i henne och stog och stampade på stället.
 
i 80 cm gick vi in på framhoppningen direkt ungefär. Här tog zamora över hela banan och hoppade in i hinderstöd och på funktionärerna. Jag täckte bara att det här kommer aldrig gå.
När vi kom in på banan hade dem lagt till massa saker. Några staket och en blå jätte plank. Vi började 1 ok, 2 hann jag inte med för trodde inte hon skulle hoppa när hon gjorde. Hon skötte resten av banan bra. Inte alls tittig överhuvudtaget och rullade på i galopp. Även här var hon lång och låg men jag orkade inte bråka med henne då den mesta av min energi gick åt att hålla henne i galopp och rak mot hindrena. sen att lyfta en 700 kg häst över hindrena är ju inte heller enkelt. Bra runda men tyvärr 1 ner på näst sista hindret där hon kom way för nära.
 
Jag får vara nöjd med detta resultatet. 1 ner på två rundor är inte dåligt. Med tanke på att vi inte hoppar så mycket banor hemma i heller så är detta jätte bra. :) !
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?