underbart dressyr/hopp pass :D
Publicerat den

Idag låg allt på lösgörning. Red på mitt pelham bett. Ibörjan av passet kändes hon helt okej, jäklar vilken skillnad det blev bara av att byta bettet. När man rider på ett bett hela tiden märken man inte skillnaden men nu, wow...
Red mycket volter, snett igenom och serpentiner så hon hade något att tänka på hela tiden. sen red jag längst långsidan på två räcken som låg på 30 cm max. Blev ett förhöjt galoppsprång kan man säga. Det var drygt 5-6 galoppsprång i mellan. Här ville hon bara springa och dra på. Så i mellan hindrena satte vi en halt. tills hon började lyssna och inte bara dra. Det resulterade till att jag bara behöve göra en halvhalt och hon lyssnade perfekt. Dock blev hon så jävla sur på mig och bråkade som fan. Hahah.. Men jag gav mig inte och jävlar vad fin hon blev på slutet. ville inte sluta rida. Så bra har hon aldrig känts innan.
 
Hann plocka undan lite i stallet också. Sadel kammaren blev såå bra :D!!
Imorgon ska vi till sadelmakaren och prova ut en sadel till zamora. På kvällen om det är lika fint väder som idag ska vi rida ut en runda :D
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?