zamora gaaaalen!
Publicerat den

idag.. blev det absolut ingen lugn tur... Zamora var stark som ett askmoln och bara sprang på utan att bry sig om att det satt någon på hennes rygg.. försökte verkligen med allt för att få henne sluta dra framåt. Skänkelvikning, öppna , slutna .. Gick verkligen inte. Slutade med att ja fick avsluta rundan och vända hem till paddocken istället.
påmin mig att aldrig rida ut i spränger. Nästa gång blir det pelham bettet.
 
När jag väll fått in henne i paddocken kämpade jag sattan med att få henne och lyssna och böra jobba istället för att bara dra. Jag gav mig inte och i mellan åt gick det faktiskt bra och hon jobbad på riktigt bra. Precis där jag vill ha henne. Men sen ska hon tvynget bara tappa allt och jag får bära upp 700 kg själ, och kämpa med hennes bitchiga beetende. TACK!
 
Det känns skönt att hon släppte lite i mellan åt. Får vara glad för det ;) Imorgon är det dressyr, dressyr och dressyr som gäller. Lägger eventuellt till några små kryss för att få henne så lösgjord som möjlight. Hinder är Verkigen det bästa!
Ska även iväg till vetrinärn imorgon ;)
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?