Hästar jag har ägt/äger/ridit del 2
Publicerat den

Millan sto född 2000? - millan red jag till försälning till en vän för att hon inte hann med henne. super trevligt sto som var jätte snäll i alla hantering och ridning. Helt okej att hoppa. egentligen inte min typ alls av häst men annars var hon en super häst. Tränade henne under en kort period och visade henne även för köpare. bana 100-110 cm.




Beach Boy valack född:1994 - Beachen var min ängel under en lång period. Vi var ett team han och jag. Han kom som en dressyrponny som tävlade på hög nivå till en hopp ponny. vi hann med mycket under vår tid tillsammans. vi tog bland annat silver i allsvenskan 2008?! Dressyr allsvenskan 2010?! Massa roliga tävlingar, träningar uteritter, skogsturer. vi gick igenom så mycket. han var alltid där för mig och jag var alltid där för honom. I sorg och skador stöttade vi varandra. Allt gjorde att vi kom varandra så nära och blev ett. Jag kan skriva en hel roman om denna hästen. Han var verkligen DEN precis den hästen för mig och jag kan lugnt säga att jag aldrig komma komma en häst så nära som jag gjorde honom. mitt livs svåraste men samtidigt förnyftigaste beslut tog jag i slutet av maj 2011. En vecka senare i juni 2011 , försvann min älskling från jorden för alltid. Det känns jätte tungt och att bara skriva om det får mig att må skit. Resultat : Dressyr lb.1 , hoppning lokal 1m. banhopping 115, högst hoppade hinder, 125-130 cm. tränade dressyr på msv nivå.
saknar min sjärna. <3
Rest in peace beachen.



Mirre sto född - mirre är ett sto jag red åt en kompis när hon skulle ut och resa. Jag red henne under två perioder. första perioden var jag sjuk och minns in så mycket alls faktiskt. andra perioden hade jag både gienek och fick hem zamora. hon var iallfall en trevlig häst som kunde ta över om man inte visade vem som bestämmer. hon var lite besvärlig första gången jag red ut på henne. till slut fattade hon att det var jag som bestämmde och det gick bättre.

Gienek valack född 1998- gienek har jag som låne häst. jag fick hem han i slutet av agusti börja av september förra året. jag tog endast hem honom för att jag ville ha en ponny att tävla i slutet av min ponnytid. han har verkligen varit en klippa och vi har hunnit långt på kort tid. vi har gått från inget till vinst i LB. det är jätte kul att se hur han och jag tillsammans har utvecklats. hade jag haft honom längre hade vi gått upp till La och eventuellt msv b. han är en häst som verkligen brinner för att hoppa och som är så jävla bra helt enkelt. jag har drygt 1 månad kvar med honom och vi ska ta vara på denna tid och ha roligt :) min pärla



Zamora sto född 2004- sessan är mitt eget sto som jag köpte i December 2011. hon är ett envis sto som inte gör någonting gratis över huvud taget. vi har inte kommit så långt i vår utbildning tillsammans då vi först och främst fokuserar på att lära känna varandra. det går framåt hela tiden iallfall och det är ett stor +. jag hade med henne på en träning för ebba von essen och det gick kanon bra. Hon sätter dock andra sidan till när det är något hon tycker är jobbigt. Jag tror detta är ett sto jag kommer ha kul med och kommer komma långt. Det kommer dock ta tid. men det är hon värd. Hon är super vacker! Hoppat hinder på 1m tillsammans. hon är väldigt grön.







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?