Tävling skaberjö i helgen :)
Publicerat den

Var iväg och tävlade i skabersjö förra helgen då på söndagen. Det var underbart väder trots det blåste som in i .
På framridningen gick det inte alls bra för det var hästar över allt och han kunde inte slappna av. Det blåste även jätte mycket så sanden flög omkring.
Red fram honom lite mer inne på framhoppningen.
Till första klassen hoppade han bra. Hoppade 4-5 språng bara.

90 cm - Felfritt och en 2:A plats. : Vi fick inget vidare flyt inne på banan och han kom nära på jätte många hinder då han inte riktigt lyssnade på mitt komando om ni förstår vad jag menare. men Han fick in en bra omhoppning vilket gjorde att vi blev placerade.
Duktig ponny! :)

Vi blev även 1:A i ungdomsmästerkapet.


Framridningen till andra klassen ,red inte fram han så länge då han kändes trött.
Framhoppningen tog jag bara 3 språng då han som sagt kändes väldigt trött och inte på hugget till denna klass.


1m - uteslutten : Här vart både jag och ponnyn trötta så det slutade med att vi fick ett stopp på ettan vilket jag inte vet alls varför det var bara dumheter , sen numer 3 var en ganska bedd oxer som kom ursväng så han han inte riktigt reagera på den. Sen hoppade han bra alla hinder fram till sista kombinationen där vägrade han på första. Men som sagt nöjd över dagen.

Den veckan som kommer nu blir det mycket intervall då han ska hoppa förta gången på utebana på ribban. Det är en ganska stor banan så för att orka 2 klasser är det bara att träna träna träna :)









NAMN
 

MAIL


URL





Spara?