Zamora mycket bättre! :D
Publicerat den

Jag vart lite ledsen igår pgr av att zamora inte mådde helt 100. Jag gick med henne varannan timme och kollade till henne varje timme inatt, så det blev ingen sömn för min del. Jag mår verkligen kasst när mina hästar är sjuka. Man vill göra så gott man kan och ta hand om dem. Hon mår iallfall mycket bättre idag och har ingen feber längre. Vi vart till och med ute och togs oss en tur nu på kvällen.

Blev ett ganska så kort pass i med att hon var sjuk igår. hon var jätte duktig och vi tränade lite övergångar. Vilket jag tycker hon skötte kanon bra! :D Så det var jätte kul och rida henne. Vi fokuserar inte först och främst på formen utan den kommer efter hand. Vi vet ju redan att hon kan så istället för att sitta och trycka ner henne i form varje gång jag rider, låter jag formen komma när den kommer och låter henne hellre gå med ett fritt huvudet och inte så mycket i handen då hon har en tendens att hänga sig handen när man rider henne på tygel.


Mitt kinkiga sto på ebba von essen träningen :)



Charlotte

Härligt att hon mår bättre! :) Men blir lite orolig när jag läser angående hur man rider en häst i form. En häst som sänker huvudet gör det för att den har aktiverat bakbenen och därmed börjar jobba med ryggen. När detta sker sänker hästen huvudet. Då går hästen i form. Bara för att hästen böjer på nacken gör att ryttaren försöker dra ner huvudet, är inte samma



URL:


Charlotte

Fortsättning: sak!!! Alltså man kan inte hålla på med att försöka dra ner huvudet på hästen för att få den att arbeta u form. Man måste istället gå en ökad aktivitet i bakbenen!!!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?