Zamora sjuk?
Publicerat den

Kom ut till hagen nu ikväll och skulle ge hästarna mat. Då jag ser zamora ligga ner så tänkte jag inte så mycket mer på det utan gick in och hämtade kraft. När då alla andra hästar började äta så struntade hon fullkomligt i sitt. Det var då jag märkte att hon var väldigt hängig och svettig. Jag tog därför ut henne ur hagen och tog tempern som låg på runt 38.4 och det är ytterst lite feber.

Gick även med henne och hon bara gick och hängde efter. inte ens på vägen tillbaka till stallet då hon alltid brukar vara en mil framför mig var hon en bit bakom. Jag tog iallafall in henne i stallet igen och tog pulsen som var normal. Hennes mage började låta om fan och hon bajsade. inget löst utan bara vääääldigt grönt.

Jag tror först detta var början till kolik men är nu inte lika säker då hon inte gör dem "stora" symptomerna. Sparka mot magen, står och skrapar med hoven.
Jag tror detta kan va att hon bara har lite ont i magen då hon har stått på bete nu i 3 dagar. Inatt ska jag iallfall avvakta och låta henne stå utan mat. Jag tänkte äve övervaka henne 1 gång i timmen så ingenting händer!







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?