Tävling lexus :)
Publicerat den

Varit iväg och tävlat lexus under förmiddagen. Gick upp vid åtta, och åkte vid halv nio. Var framme nio. Går banan och äter. Sen kommer zara med hästen. Hon rider fram honom en stund sen hoppar jag upp.
Han känns riktigt trevlig idag. Framåt, men lätt och ta tillbaka.
 
90 cm : Framhoppning: Började med att vi skulle rida på ett litet kryss. Då tvär stannar han och bara ställer sig på bakbena. jaha tänkte jag, detta kommer gå katastrof. Kommer igen och han hoppar över. Resten av framhoppningen gick riktigt bra.
 
Banan: Klockren runda, och 0 fel. ljunits är ganska kända för sina tittiga hinder , men han brydde sig inte ett piss. bara hoppade. Grymt nöjd över denna rundan och finns ingenting att klaga över.
 
Bestämde oss för att efteranmäla till 1 m bara för att. Kvitta hur det gick. Dumma som vi va slängde vi in han i transporten. Han hann stå 5 minuter innan vi tog ut honom ,
 
Framhoppningen: medans dem gick runt med honom gick jag banan. kom ut och hoppade upp på honom." 2 minuter till första start, Denise klevenborn är först ut".... Här börjar jag bli super stressad- han var inte uppvärmd sen klassen innan och hade inte hoppat fram. Gick fram till en domare som stod på framhoppningen och frågade om hon kunde flytta mig 2 ryttare. Hon bara nej du får hoppa snabbt nu.
 
Stressad som jag var , styrde jag på ett räcke och det slutade med att lexus krachade rakt in i det och stog på tre ben.. Dock red jag runt lite och sen gick han normalt. nu sa domaren att det var okej att vi flyttade ner mig några ryttare. kom två gånger med helt okej hopp på räcket igen  , och skrittade sedan runt innan min start..
 
Banan: Stressen satt nog fortfarande i för lexus tvär vägrade på första hindret. Arg som jag var fick jag över honom numer 1-2-3 sen tog det stopp in på kombinationen. Nu ville han inte mer, och arg var han också.
 
För övrigt får jag va nöjd med min första runda för den var faktiskt riktigt bra. Lexus är en sådan häst man inte kan stressa på och vi hade inte lastat in honom i mellan om vi visste att det skulle gå så fort. Misstag är för att man ska lära sig ut av det , och det har vi ju gjort.
 
Helt ny aktivitet för honom, han har aldrig varit på en hoppbana förut och går in och sätter en sådan perfekt 0:a.. Asså det tycker jag, att det säger allt. Nu taggar vi till en ny tävling och tar nya tag. Vet faktiskt inte när nästa blir, antingen tar jag med honom till lödde den 30 , då zamora ska hoppa en 80. Eller så letar vi upp en till lokal.
 
Btw, detta var min allra första tävling på storhäst. riktigt kul faktiskt :)!! och fort gick det. fast nu vart det inte så många anmälda men endå.  ':)
 
lexus idag :) finis <3
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?