Tävling lomma :)
Publicerat den

äntligen hemkommen efter en regning idag i lomma. Banan låg under vatten men trots det skötte sig alla hästar super bra ! :) Dock hade jag tyckt dem skulle flyttat in tävlingen då dem har 2 ridhus typ 100 meter  därifrån.. Det hade ju regnat hela natten också och slutade inte regna under dagen.
 
Jag glömde min väst så fick låna en väst av någon annan som tur var att hoppa med. på pay and jumps får man ju lov att rida fram utan väst men måste hoppa med den när man är under 18. som tur är är jag det bara knappt 1 månad till... 
 
på framridning/framhoppning: kändes helt okej , hon vart någerlunda framme för skänkel och travade på bra. Mjuk och lösjord var hon från början så det är técken på att jag ridit henne bra hela veckan :) på framhoppningen hoppade hon helt ok. tog tre språng på krysset 1 på oxern och 1 på räcket. Super fräsch kändes hon,
 
På Banan : 70 cm , hoppade helt ok, drog iväg lite , hade velat få tillbaka henne med och få in en större galopp. kändes bara flaxit. ändå helt okej. 0 fel :)
 
jag och carro som också red sin ena häst skrittade  hästarna en runda i skogen innan andra klassen.
 
på framridningen / framhoppningen :ok framridnigen , kortare då hon redan´var uppvärmd. Framhoppningen funkade inte alls för hon bara drog och stack iväg. fick sitta och galoppera och få tillbaka henne.
 
på banan: 1-2 bara stack hon iväg. stannade henne in i ett stacket efter 2 an och trav hoppade 3an. Sen hoppade hon resten av banan riktigt bra. Väntade på mig och lyssnade. Så mycket bättre sprången blev när hon lyssnade.
 
Super nöjd med dagen... Banan låg ju trots allt under vatten och hon brydde sig inte alls. Så stolt över min fina flicka... tyvärr fick jag inga bilder eller filmer så ni får nöja er med en gammal bild på zamora :)
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?