trillade av z i torsdas...
Publicerat den

i torsdas när jag red ut zamora slängde hon av mig så det bara visslade om det... Har fått hem min nya sadel så måste skritta in den. hade en 30 minuter kvar. Hon blev iallfall super arg på mig av någon anledning och bestämde sig för att jag skulle av oavsätt vad..
 
oturligt nog ramla jag på ruman / svanskotan och skadade mig ganska rejält. Jag kunde inte röra mig och mina ben började domna av. Det var nu jag tänkte, "shit jag kommer bli förlammad". Jag ringde mamma och berättade vad jag var. Medans jag väntade på hjälp satt jag och tänkte på hur mitt liv i rullstol skulle bli. Jag satt och vika på fötterna för att dem inte skulle försvinna. När mamma kom ville hon ringa ambulans men jag sa "nej ingen jävla ambulans" arg var jag..  och inte speciellt snäll mot henne då jag skrek. Det gjorde ju så förbannat ont.. Medans min bror plockade  ihop mina saker som jag hade slängt av mig (hjälm , spö och vantar" fick jag sedan hjälp up. Kom hem och mamma fick hjälpa mig duscha.. lite pinsamt men vafan ..
 
kom inte upp för trappan och inte i sängen. När jag väll kom i sängen gjorde det förbannat ont och jag har en jävligt låg smärtgräns och klagar inte för det lilla ska jag säga er. jag sov väldigt dåligt den natten.
När jag vakna på fredagen hade jag fortfarande ont men kunde börja gå. Zara kom hit och pessoa zamora vid 12 sen gick jag in och la mig. på kvällen hjälpte mamma mig mocka till zamora och ta in hästarna.
 
idag har jag lyckats sova bättre och börjat göra lite saker vilket jag tror är väldig bra för ryggen.
Louise har varit här och ridit zamora och ska rida henne hella vecken då hon ska tävla dressyr på fredag. ska bli himla kul och se :)
 
Detta blev ett långt inlägg men nu vet ni hur dét ligger till.. Blir det inte bättre åker jag in och kollar ryggen.
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?