trimning i paddocken :)
Publicerat den

 
Zamora fick ett trimpass/kombinerat med hoppning. Sanna hjälpte mig så att jag verkligen kom åt henne. Det är så lätt att när man bara sitter och hemma och trimmar, att man blir lite lat och tänker inte på små saker. ibörjan vart zamora väldigt svår. kändes som att hon var fast i hela höger tygel. hon bara hängde. Efter lite tips lossnade hon och kändes riktigt fin.
 
Dock blev hon trött och tappade helt framåtbjudningen. Fick sitta och driva som fan.. ibland tar hon inte min skänkel i heller. som tex vid galoppfattning då förväntar jag mig att hon ska ta den direkt. inte liksom springa in i galoppen. jag ska inte heller behöva dräma in skänkel i sidan för att hon ska fatta galopp. utan det ska va en lätt toch som för att hon fattar galopp.
 
En hög ytter hand och en ledande inner hand var knepet för att få zamora att gå så bra som möjligt.
man kände verkligen i galoppen , den blev mycket rundare. Blir lättare att rida henne då och automatiskt börjar hon ta bettet och lyfter upp sig själv istället..
 
hon är ganska ful i mellan åt när hon försöker dra mig ur sadeln. Sen blir hon kinkig och stannar och hotar mig med att "stegra".. slår upp huvudet och bakar lite argt. det är bara att rida fram henne för det lönar sig inte att bråka. vi blir båda lika arga och är otroligt envisa båda två.. slutar med katastrof.. haha.
 
hon är inte så stadig i sig själv heller så det är mycket häst man får hålla om och försöka hålla rak och stabil Men hon har blivit bättre. Tog bara några språng idag och det kändes helt ok. Lite slavig, men det blev mer att vi gick över till markarbete än hoppning. Får se om jag tar några språng i morgon eller på fredag inför tävlingen på lördag. kanske inte ens behövs? bättre att rida ut bara kanske? Får se vad vi hittar på..
 
nu ska jag checka ännu ett avsnitt av gossip girl innan jag somnar... upp tidigt imorgon börjar inte förens vid 9 så tänkte käka frukost i stan. låter mysigt va? får väll se vem som joina mig..
 
Godnatt kära läsare.
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?