2 duktiga hästar :)
Publicerat den

 
Efter skolan åkte jag in till crille och åt lunch innan natta hämtade upp mig. En snabb runda in på sparbanken öresund, fick ut mina pengar, och skaffade ett nytt kort. Har gjort av med mitt gamla. Klumpigt? Somnade direkt när jag kom hem sen, och vaknade inte förens vid 4..
 
Corre galopperade jag hela 8 km idag, skulle egentligen bara galoppera 4km för han skulle tävlat på fredag men det blev på lördag istället så han fick riktigt galoppera av sig. Åkte nästan i backen 1 gång för han blev rädd för något och svängde snabbt åt andra hållet men jag satt kvar. Han var iallafall betydligt piggare idag. Anneli tar tiden och räknar galoppsprången för varje gång. idag red vi på ett temop 500-600 m/s, egentligen ska han hålla ett tempo på 375 m/s, men då går vi nästan fram.. Det går liksom inte fort, utan han rör sig så stort. Ett vanligt galoppsteg är på 3-3.5 m, han går minst 4.5 om vi räknat rätt.. det är sjukt stort? ! Men himla kul och veta :)
 
Zamora fick galoppera 6 km idag, efter dem 6km, ville hon bara springa mer och blev bara piggare och piggare. Men tyckte det fick räcka. Hon var ju trots allt ute i skogen väldigt länge igår kväll. Hon skötte sig också bra idag. Något tittig vilket hon inte alls brukar va? Knäpp häst.. Hon höll också ett bra tempo och var ganska lik corres resultat. Dock tror jag inte att hon har lika stort och långt galoppsprång, men det är kul att dem får sådana jämna resultat. Det är helt olika hästar och rida, och som anneli sa att det syns enorm skillnad på hur dem rör sig, men ändå blev resultaten så lika? ! :)
 
Nu ska jag sova.. Är jätte trött.. Vi höres imorgon
Xoxo
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?