Tävling Malmö ridklubb :)
Publicerat den

 
Tävlade i malmö igår. Min och Zamoras första lokala start tillsammans :D Wihooo äntligen
 
Zamora har gått dåligt hela föra veckan. Var förjävlig och rida och helt enket sur kärring. Tror det beror på att hon brunstar också. i lördes tröttnade jag helt enkelt på att vi bråkad hela tiden så jag longerade henne med in sänningar. Det tog en hel 1h innan hon slappnade av och gick bra. Sjukt va? Sjukt envis häst ..
Dock var det nog det bästa jag kunde göra för igår på tävligen var hon äckigt fin och rida :D!!
 
80 cm: 8 fel, slarv pet. Safade lite och hade något under tempo. Första rivningen gör hon för att hon bytar galopp 3 m innan och sen blir det lite trångt och hon välter med bakbenet. andra rivningne är på sista hindret och jag vet faktsikt inte varför hon river här. kanske blev för lång? eller helt enkelt bara slarv. Hon kändes fin och rida i allafall. :)
 
90 cm: Felfritt, Clear round. Aldrig, om ni hade frågat mig för 1/2 år sen, hade jag kunnat drömma om att z skulle göra en felfri lokal start 90 cm.. Hon har utvecklats något så enormt. Det var en jäkligt bra runda vi gjorde i helgen. Och jag är stolt, för den hästen ni ser idag, har jag helt SJÄLV skapat, ingen tränare har stått och skrikit på marken, ingen har bestämt hur jag ska rida min egen häst, utan jag själv har kommit så här långt med min prinsessa :) Jag är stolt över mig själv.. Jag säger inte att jag kan allt, och det är självkart att jag kommer behöva tränre och sådant som hjälper mig vidare. Men just nu är det bara jag ! :D jag är otrolig stolt över mig själv och min häst. Hon gör framsteg för varje dag. Vi skyndar inte. Och det är inte alltid det kommer gå framåt, men dem stunderna det gör det, kommer jag vara extra glad, och jag bryr mig inte om om vi välter, jag är lika nöjd och glad för det.. vi har kommit en bit på vägen och det känns underbart! Äntligen
 
Att få göra en 90 cm felfri i helgen , det kändes bra, och jag behövde det självförtroendet. För nu vet jag att hon iallfall har klarat det 1 gång ! :) Amazing ..
Filmerna kommer upp så snart som möjlight.. Borde egentligen slänga upp filmen från våran allra första pay and jump, så ni ner skillnaderna. Och ser vad jag menar. Det är en enoooorm skillnad ! Ni anar inte !!
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?