Svar på tal - Tack för erat stöd!
Publicerat den

 
 
Eftersom att så många gick på mig angående att rida på rapsfält kändes det som att jag stod helt själv.. Så jag tog åt mig och klankade ner på mig själv att det var jag som gjort fel. Det misstaget kommer jag inte göra om förens jag får in riktig fakta. Och ni har absolut ingen rätt att klanka ner på mig. JAG skulle aldrig göra något som skadar mina hästar på något sätt. Det finns dem människorna där ute som vet det och jag är dem evigt tacksam! Efter allt jag lagt ut svar på tal, där jag ber om ursäkt, fick jag ett sms av en tjej kompis som skrev att hon hade gått in och googlat på det och att det absolut inte skulle vara någon fara att rida på raps fält. Så jag gick in själv och googlade lite och det står att det går bra, men en fördel är att man lindar. Vilket jag har gjort 1 gång av dem 2 gångerna jag ridit på rapsen i år. Jag frågade även runt lite och fick svar att det inte skulle va någon fara.
 
Från läsare idag ( Fanny) : Klart att man kan rida på rapsstubb! Sålänge man har lindat benen ordentligt så är det självklart att man kan. Kanske inte det mest optimala men det går ju! Precis när jag fick Mirre red jag bara på raps då det inte fanns något annat. Och det klarade sig hur bra som helst! 
Kör på din egen magkänsla Denise, du är en smart hästtjej som vet vad som är bra för dina hästar.
 
 
Från min underbara vän charlotte : Som du kanske vet så följer jag din blogg. Alltid lika rolig och intressant att läsa! Har sett debatten om rapsfält. Har själv ingen aning om de är bra eller inte och har själv aldrig ridit på de då vi inte har haft de precis utanför utan de har varit andra fält, så ska egentligen inte säga så mycket om de är bra eller dåligt. Min magkänsla är dock att de borde gå bra, visst borde hårdheten på stubben variera beroende på sädeslag och väderförhållande. Men vilket sätt folk kommenterar! Visst kan man uttrycka sin känslor och åsikter, men man bör tänka på hur man formulerar sig! Jag tycker inte att du har något att be om ursäkt för! Gör de du anser är rätt! Du har ju ett brinnande intresse, erfarenhet, kunskaper och vill bara hästens bästa! Gör de du tycker enligt dina förmåga de som är bäst för dig och dina hästar! För jag vet att du tar beslut som ger en sund och god hästhållning där hästarna trivs i miljön minst lika mycket som du! Jag hoppas att annars de är bra! Hörde tyvärr vad som hade hänt din hund Emma, jag beklagar verkligen! Många styrkekramar till dig min vän!
 
Dessa två kommentarer gör mig otroligt stark. Jag har lärt mig nu att jag inte ta skit av er på bloggen. Jag ska se åt det positiva och till dem människorna som gör mig glad och stark. TACK!
Att jag faktiskt kan stå på mina egna ben och ta emot det som ni kastar mot mig. För nu vet jag att jag har folk som backar upp mig. Jag säger inte att jag har rätt i allt jag gör. Det är inte heller fel att skriva vad man tycker. Men man bör tänka innan man kommenterar. Men som sagt så skulle jag aldrig utsätta mina hästar för något som kan skada dem.
 
 Jag har läst på andra bloggar som har tagit emot skit av läsare. Dem är lika starka nu som dem var innan ni kommenterade. Jag trodde faktiskt inte att man kunde må så dåligt när folk kommenterar att man som "hästmänniska" borde veta bättre. Dem kommentarerna påverkade mig verkligen. Jag förstår nu varför dem stor bloggarna klarar sig, Dem har dem andra % som kommenterar positivt. Så jag tackar er för ni fick mig att inse detta.
 
 
 
 
 
 



olivia

You go girl!!!!!!!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?