Dressyrpass ! :)
Publicerat den

Jag dör så maffig och snygg min häst börjar bli :D
 
Red ett dressyr pass igår. Hade spränger och grammanen på igen och igår var jag rätt glad att jag hade grammanen på henne för fyfan vad arg / stark hon var. Skulle göra framdelsvändning, Framdelsvändingar är bra för att få hästen lösgjord, Ett tips bara ! :) Till en början med gjorde hon två stycken utan problem, sen blev hon så fruktansvärt sur och börja backa, så jag backade henne mer, Till slut fick hon nästan gå hela banan runt backlängels. Gissa om hon var arg då?! Sen käftade hon i mot lite här och var och tog bettet och stack några gånger. Hade ingen kontroll. Men efter lite övergångar, lösgörande arbete (skänkelvikning, öppna/slutna ) fick jag bukt på henne och återkontroll.
 
Det var så kul när vi skulle galoppera för jag ville att hon skulle trampa på under sig och man kände hur arg hon blev och till slut kunde hon inte hålla sig och sparka backut några gånger, till slut fattade hon att det var lönlöst och att hon inte kom undan. Efter cirka 1h blev hon helt okej och rida. Vi avslutade passet som vänner iallafall ! :)
Min skänkel är ganska taskig på de flesta av bilderna. Det blir lätt att man gör sådana missar när man inte rider för intruktör. Ska försöka tänka på det lite mer när jag rider. Det är viktigt !
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?