Läsvärd kommentar :)
Publicerat den

Fick en kommentar skickad av en gammal kompis till mig. Hoppas det är okej att jag publicerar den? Hennes tränare hade sätt min film med Zamora och så här lät det :
 
Hej Denise, jag brukar ibland visa olika videor för min dressyrtränare (som är himla duktig) för att lära mig. Jag visade henne din video där du hoppar zamora (från din blogg, då jag följer den :)

"Jag gillade ryttaren, stilla och fin. Hästen är lång som en hel följetång, det är svårt att få en sån häst spänstig och bärig, därför kan den se lite spänstlös ut men den är inte illa riden eller illa tränad och hoppmässigt så brukar den sin kropp korrekt (sen vet jag inte vad som kallas en bra hoppteknik, vet bara vad som är sunt för en hästkropp). Den kan ha nått vajsing på höger bak, men det syns mest när höger bak är ett innerbakben. Så är det inget fel där så skulle jag föreslå mkt slutor och öppnor för att lära hästens bakben att de måste bete sig olika när de är ett innerben respektive ett ytterben.Samt lära den böjja sig korrekt. Men hästen är sunt tränad och i balans och ryttaren duktig."
 
Kul att höra kritik från andra tränare med. och jag håller med henne fullkomligt. Zamora har inte det där runda, luftiga språnget som man vill ha hos hopphästar, hon är mer Rak. Så det är därför det inte ser så glamoröst ut när jag hoppar henne.. Men vi jobbar på.
 
 
 
 
 
 
 
 



ani

klart att de e okej :)



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?