Pay and jump Perstorp
Publicerat den


90 cm : Idag provade jag att rida z på ett het annat sätt. Eftersom att jag fått höra av andra duktiga tränare att jag måste rida på mer och bara hitta rytmen på z så var det exakt det jag försökte göra idag. Sen att hon får mer sig ett par bommar här och vara är egentligen skit samma. Våra 0 kommer. Dock var hon dåligt riden från marken och något nonchalant men det har jag mig själv att skylla med tanke på att jag inte ridit henne ordentligt på ett tag. Denna tränings tävlingen blev ju så spontan.
 
1m: Jag har aldrig i hela min tid som jag haft z behövt driva på henne en enda gång... Men i denna klassen gick hon helt enkelt inte fram.. Antagligen var hon lite trött. Dessutom var banan ganska maxa även om det bara låg på 1m. Helt klart det högsta vi hoppat tillsammans idag. Hon fick in så otroligt fina språng på en del av hindrena. Och det var en fröjd att hoppa henne. Sen kanske hade jag önskat lite mer framåt bjudning.. Dem hade med en kombination i denna klassen. Zamora har hoppat det ett flertal gånger innan bland annat på lokal tävling, men jag fick inte över henne på andra hindret.. Hon har ALDRIG stannat för mig.. Men det gick helt enkelt inte..
 
Jag är nöjd ändå.. Fick in fina språng, börjar hitta flyt och börjat våga ha denna galoppen som hon behöver. åkte som sagt ut för att träna idag och hitta stilen jag behöver för att rida henne. Så lärorik tränings tävling blev det. Vet ni vad? Exakt denna anläggningen var vi på för drygt 1 år sen och startade våran allra första pay and jump.. Tro mig det har hänt en hel del på 1 år bara..
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?