Dressyr pass på gräsbana :)
Publicerat den

 
Min dressyrbana idag blev ett gräsfält. sanningen är att min paddock har blivit så otroligt dålig. Zamora går alltid så himla dåligt där, för hon tycker den är för tung. Trivs mycket bättre på en fastare mark och nu är det inte så hårt ute så den här gräsbana blev perfekt.
 
Hon gick kalas bra idag. Red henne först på lite längre tygar som jag alltid gör och ville ha henne väldigt rund i nacken. Hon har blivit jätte fin i både vänster och höger varven. Förut satt hon fast i vänster, men så bytade jag till ett spränger bett i 3 dagar och är nu tillbaka på pelhamet igen och nu är hon helt loss.. Så himla skönt ! :D
 
Kortade upp mina tyglar lite mer idag sen på slutet och red med lite högre nacke. Det skötte hon också jätte bra idag, och var väldigt lösgjord. Fin häst!
 
Dock vill hon inte flytta skänkelvikning mot höger, undan för min vänster skänkel. Hon blir så himla sur alltid. När hon ska flytta till vänster, undan från min höger skänkel går det hur bra som helst. Sjukt konstigt..
 
Men överlag är jag jätte nööööjd idag
 
z idag..
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?