Envis lite åsna..
Publicerat den

Min fina häst igår...
 
 
Z behövde verkligen trimmas igenom idag. Jag var och hoppa henne i måndes, lånade en av mina grannars paddock (Min gamla tränare stina ) för att våran paddock är över dålig just nu och jag vägrar rida i den tills den blir bra.. Hon var iallfall duktig och själva hoppningen gick kanon. Dock var allt annat dåligt, kanske inte så konstigt då det var ett tag sen jag trimmade igenom henne ordentligt..
 
Så idag red jag i ena hagen som har rätt bra underlag. Hon var till en början med väldigt lat och envis. Ville inte bära upp sig själv alls utan gick bara och hängde. Ett tag blev hon skit sur så hon studsade lite och försökte skrämma mig, men idag var absolut ingen bra dag att försöka få mig till att ge med sig..
 
Efter cirka 1 timmes övertalning och mycket trim, blev hon super fin och bärde upp sig själv. Så det passet blev jag nöjd med. imorgon ska jag försöka hinna rida till stina och låna hennes paddock igen. Z behöver trimmas en gång till, till på tävlingen på lördag.. :)
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?