Tävling Ribban :)
Publicerat den

 
Tävlade min Sessa på  Ribban idag.
 
90 cm A0: 8 fel. En bra runda, lite stark och där av petade hon två hinder. Men det kändes bra och väldigt enkelt. Precis så som det ska vara. Hon var så otroligt fin på framhoppningen till denna klassen. Bra känsla och rytmen runt hela banan. Super kul och jag vart jätte nöjd :) !
Vår andra 90 cm lokalt tillsammans någonsin.
 
Debutt 1m A0:A0  .. Katastrof runda. Redan vid framhoppningen var Zamora stark och lyssnade inte alls på mig överhuvudtaget. På banan var det inte mycket bättre. 1-2 hoppade hon bra, skit vilken häst jag har tänkte jag.. 3:an drog hon på och fick bommen mellan bena. Blev väldigt kort och vi tappade vägen till 4:an så jag la en volt. Sen rev hon 4, Hoppade bra in i kombin som var numer 5, sen rev b ut. på grund av att hon blev för lång. På väg mot 6 hade z all kontroll och jag hade noll.. Under att hon klarade 7-8 utan att riva eller gå omkull.. För övrigt så kändes höjden inte hög för henne och hon fick in en del bra språng trots slarv.. Man får ju tänka på hur mycket hon förbättrats redan.
 
Dock var jag inte så jätte nöjd över den klassen. Jag hade noll kontroll och hon var rätt nonchalant, lite trist. Men vafan man kan inte få allt på en gång. Hon är ju som sagt väldigt grön i hoppningen fortfarande :)



Ann

Rätt inställning på det igen. Du ska vara nöjd med alla dessa framsteg du gjort med henne sedan vi köpte henne.



URL:


Anonym

Lägg upp fler bilder!:)



URL:


Anonym

fina

Svar: Tack :)
Denise klevenborn



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?