Uteritt / Dressyr /Hopp
Publicerat den

Min häst ser alltid sjukt sur ut över hindrena haha..
 
Blev ett ganska blandat pass på z idag. Ville ta några språng, men olivia var här och skulle rida ut spirit så vi följde med på en runda. Skrittade mest, men blev ändå lite uppvärmning, så som trav och lite galopp. Z var faktiskt väldigt fin idag. i markarbetet så att säga. Hon har varit väldigt stel i vänster under en längre period men det kändes som att det hade släppts helt och hållet idag så det var otroligt skönt :)
 
Själva hoppningen är jag väll inte jätte nöjd med. Hon kändes nonchalant och alldeles för stirrg. När hon lyssnar på mig och väntar kan hon hoppa hur högt som helst. Men annars blir det bara katt skit..
 
Vet egentligen inte om hon är redo att gå en 1m på lördag nästa vecka. Trodde vi skulle hunnit med en lokalt 90 cm till men har varit väldigt ont om tävlingar och har redan anmält mig till 1m så får väll hoppa det. Men som min granne sa , skulle det inte kännas bra i 90 cm så kan vi alltid avanmäla till 1m såklart. Det är inte bindande.
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?