Zamora stor galopp?
Publicerat den

Satt och kollade igenom några ekipage innan jag startade Zamora igår i 90 cm. Distansen mellan 1-2 , 6-7 och 8-9 red nästan alla ekipage jag såg på 6 galoppsprång några fick in 7. När jag nu tittar på filmen på z, får hon in 5 galoppsprång, På exakt alla tre. Även om det inte känns som det så har Z en ganska stor galopp.
 
Vilket kan stämma ganska bra, för när vi mätte
 
z:s galopp på barnvallen efter att jag galopperade Corre, och mätte honom på samma distans, fick vi nästintill samma mått. Vilket är väldigt kul. För han har en enormt stor galopp. Har alltid trott att Z har en liten men kvick galopp. Nu har hon tydligen en Stor och kvick galopp.
 
Mycket man kan lära sig av att studera ! :) Sen gick det kanske lite fort mellan 1-2 men men !! Filmen kommer upp snart
 
 
 
 



Karin

SUPERSNYGG KAVAJ!! :D

Svar: Tackar :D
Denise klevenborn



URL:


Linnéa

Men hon är ju stor, så hon borde ha stor galopp ;) Sen beror de ju på även hur man hoppar in på första hindret i linjen och hur man rider ev bågen ;)

Svar: Ja det är ju klart. Men hon kom "in" som hon skulle och red på "bågen" som dem andra gjorde. Red varken kortare eller längre ut. Men förstår din poäng. Ja fast jämför man hennes galopp med andra hästar jag ridit, känns den ganska kort :)
Denise klevenborn



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?