Bomövningar ! :)
Publicerat den

.Olivia kom hit en stund på kvällen och filmade när jag red Zamora i paddocken. Vi tränade på bommar, fick faktiskt iden från tyra sjösteds blogg. 2 bommar med 18 meter i mellan. Första gångerna skulle z komma på 5 galoppsprång, sen ökade jag till 6 och till slut la vi in 8 galoppsprång i mellan, och sen ökade vi till 4 st. Hade även tre upphöjda bommar, " studs" med. Jag fick verkligen rida och Zamora blev riktigt fin att rida i slutet av passet. Dock var hon extremt svår i övningen men lyckades riktigt bra. Vår paddock är ganska tjock så det blir inte så graciöst på filmerna. Sen går Zamora gärna med lite högre huvud när hon går över bommar, men det är bara att träna träna träna. Det är inte ofta vi rider över bommar så vart riktigt nöjd med henne idag! :)
 
Ponnysarna pysslade jag lite med. Dem har fått tjocke magar och vinterpäls.. Dem är inte speciellt vackra just nu så inga smickrande bilder kommer upp haha. :) Nu ska jag ren bädda in säng sen sova!
 

Gammal bild :)
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?