Ändrat ridstil?
Publicerat den

 
 
Ibörjan när jag fick Zamora, låg största fokusen på att hon skulle va avslappnad och låg,  ville att hon skulle få upp ryggen och bygga muskler så att hon skulle orka bära upp sig själv., sen låg mycket på att hon reds bakifrån och fram. idags läget vill jag att Zamora ska gå med en högre nacke och var mer rundare vilket hon också har blivit. Jag reagerade på vilken skillnad det är på henne bara på kort tid, nu när jag kollade på filmen från häromdagen.
 
Det är verkligen kul när jag som ryttare kan se så stor skillnad. Visst är det mycket ridning kvar innan hon är perfekt och helt väl riden. Men jag tror att hon har blivit mycket "lättare", då hon själv börjar hitta sin kropp och vet hur hon ska arbeta. Sen har hon ju humör och en egen vilja, det är ju det som gör varje häst unik. Missförstå mig inte, hon är fortfarande inte "lätt" lätt utan hon kräver ju ridning. Men man börjar få ut mer av henne när man rider henne. Jag tror att vem som helst, (med ridvana) kan hoppa upp och rida henne med lite korigering av mig. Det är så det ska va, en häst ska kunnas ridas av alla.. Så fungerar ju en väl riden häst enligt mig. Sen visst, klart det är skillnad på hur folk rider, och alla kan ju inte få hästen till att gå perfekt.. Men den är åtminstoden ridbar. Hänger ni med?
 
Åter till Zamoras form. Väldigt kul att jag börjar få upp hennes nacke och att hon börjar bära upp sig själv.. sen visst det finns dagar hon ska gå i låg form och jobba med. Men viktigaste är att grunden är där hon har en bärig kropp.
 
 
 
 



Sofie

Jag har alltid velat ha en skimmel. Hon är väldigt vacker. kram på dig



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?