inspiration :)
Publicerat den

 
Letar inspiration i min ridning varje dag, och vad kan inte vara mer inspirerande än en själv?! Dessa två bilderna är tagna från när jag hoppade på gräset i början av sommaren.. Själva passet gick inte så värst bra och jag var så besviken.. När man tittar tillbaka på gamla bilder/filmer så granskar man dem på ett helt annat sätt än från första gången man såg dem.. T.ex. var det kanske en bild du uteslöt totalt först när bilderna vart tagna, men som du kanske nu i efterhand tycker är fin.
 
Jag håller med om att min sits är extremt dålig på bild numer 2, men Zamora ser glad ut, hoppar med helt okej framben och har bakbena med sig.. När jag bedömde denna bilden för några månader sen så var den ett big NO att lägga upp , just för att jag tyckte jag såg extremt dålig ut på gund av min sists.. Men sen får vi också tänka på att dessa bilderna tars på ögonblick.. Man kan inte alltid bli bra och kanske just i den sekunden satt jag väldigt dåligt...
 
Att kolla tillbacka på gamla bilder kan vara väldigt nyttigt, man kan se vad man har utvecklats, vad man kan göra bättre, hur hästen utvecklats, vad för muskler den har nu, vad hade den innan som den inte har nu, vad kan förbättras, gör jag fortfarande så, måste jag träna på det. osv.. Film är ju såklart det med effektivaste och det är jätte nyttigt att se hur man rider och kan bedöma.. ha dock aldrig för höga krav på dig själv!! jag är perfektionist.. Vilket inte är speciellt kul att va.. Tänk på att vi tränar för att bli bättre! :)
 
 
 
 
 



Anonym

vad menar du med perfektionist?



URL:


Anonym

Man märker att ju äldre du blir, ju bättre skriver du. inspiration tycker jag är viktigt med.
kram (:



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?