Känns inte helt okej..
Publicerat den

Zamora fick nya skosingar idag. Någon timme senare bestämde jag mig för att ta med henne ner till stina och trimma i deras paddocken. Till en början med så var hon inte alls framme vid skänkel. Hon kändes helt seg och jag fick puscha på henne hela tiden vilket jag aldrig behöver göra annars.
 
Galoppen var suverän i högra varvet men i vänstra ville hon inte släppa alls. Sen började hon testa mig lite. Men sen gick det lite över gränsen och hon ville inte gå fram alls?! Så då började jag tänka på om hon kanske hade ont någonstans? Hon har aldrig vägrat gå framåt med mig innan, och nu ville hon inte ta ett steg fram alls. Funderar på först och främst om det är för att hon testar och att jag ställer för stora krav. Men sen vet jag att sadeln inte ligger 100 på henne. Kan det vara att sadeln hamlade i fel läge och hon blev iritterad?
 
imorgon ska jag in och ställa om sadeln, håller hon på som hon gjorde idag efteråt så är det antagligen bara trams och att hon testar. Men bättre att jag vet säkert innan jag börjar bråka med henne. Vi vill ju inte tycka illa om varandra. Det viktigaste är att vi är sams.
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?