Kvälls trimmning :)
Publicerat den

 
Hej på er :)
 
kom ut i stallet sent idag då jag låg inne och kollade på idol. Så Zamora fick ett kvälltrim. utrustningen bestod av ett träns och en rem runt halsen som en säkerhetsgrej. Till en början med kunde jag inte riktigt slappna av. Men när jag väll gjorde det så kändes hon fantastiskt att rida..
 
övningen idag bestod av 3 galoppbommar med drygt 2 meter i mellan, gjorde det väldigt kort med vilje, och sen halv volt och på ett kryss. Här fick jag verkligen träna min balans. Jag ville ha en bra galopp på bommarna, något kortare med tanke på att jag satte bommarna närmare, hon var inte så kvick i början som jag hade velat med bommarna men efter en stund skärpte hon sig och rullade på väldigt fint. Räcket var bara att rulla på, men i själva "volten" eller ska man säga bågen, vart jag tvungen att komma tillbaka väldigt snabbt så jag fick igenom henne och samtidigt hinna samla i hop henne. Detta var inte det enklaste med tanke på att jag satt barbacka och det är lätt att komma ur balans, speciellt sen när jag tog krysset först sen båge till bommarna, då var det verkligen bara att rida och känna rytmen..
 
Jag tror i alla fall att min balans har förbättras lite grann.. Just det, angående passet igår, idag var hon framme för skänkeln, behövde bara tänka så hade jag henne där jag ville ha henne. Dock så prova hon mig lite i galoppen igen, så antagligen är hon inne i en test period.. Men det är ingen ide för mig att börja bråka med henne när jag inte har någon sadeln, så det är bara att hålla henne fokuserad på annat om hon skulle börja hålla på.
 
ps: ber om ursäkt för dem extremt tråkiga/dåliga bilderna ! Men bättre än inget
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?