Lomma Ridklubb Resultat :)
Publicerat den

 
Hejsan :)
 
Vi fick gå upp tidigt i morse för att komma till lomma i tid. Idag var det garanterat värt det ! :)
 
Framridning 80 cm: Kändes lite halv seg. Provade att slänga på ett par sporrar men det kändes inte helt okej så jag tog av dem igen. Tog ut henne lite för tidigt så fick skritta väldigt mycket. Hon är en häst man egentligen inte ska rida fram så länge, utan det ska gå ganska snabbt annars blir hon trött eller uttråkad och allmänt störig. en idag höll hon sig i skinet trots misstaget att lasta ut för tidigt.
 
Framhoppning 80 cm: Tog två språng på räcket där hon kom alldeles för nära och avståndet blev bara kattskit. Så tog oxern i stället , andra språnget hon tog hoppade hon kanon bra. ( bilden ovan ) Så stort språng har hon nog aldrig tagit. Det språnget kändes kanon så jag hoppade inte fram henne mer.
 
Banan 80 cm; Felfri, Hon var lite här och var bara mellan hindrena.  På hinder var hon helt okej och någon oxer hoppade hon kanon bra på. Dock hade jag behövt komma med till ridning ! :)
 
Framridning 90 cm: Skrittade bara emellan.
 
Framhoppning 90 cm. Travade igång henne igen och tog lite galopp innan jag tog 2 helt okej språng på oxern. Sen fick det räcka.
 
Banan 90 cm: 4 fel. Kom bra på första hindret sen slutade jag rida mot 2-3 så fick ett ner på numer 2, Sen började jag komma mer till ridning och hon hoppade kanon resten av banan. Avstånden sitter fortfarande inte. Vill att hon ska försöka hitta avståndet själv, hjälper såklart henne. Mer träning mellan hindrena också. Hon blir lite stark och flängig.
 
på banan 80 cm
 
Tack Olivia, mats och mamma för ni följde med :)
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?