Vackra häst! :D
Publicerat den

 
Zamora fick vila igår i med att hon gick så hårt i torsdags på terrängen. Idag red jag ut en runda och passade på att trimma lite på ett gräsfält i mitten av rundan.. Red på ett vanligt spränger bett. Betydligt mildare än det jag brukar att rida på. Fick hålla henne sysselsatt hela tiden med mycket skänkel vikning, öppna/sluta för att hon skulle släppa betet lite och bära upp sig själv. Till slut hade jag henne där jag ville ha henne i handen. Hon blir lätt tung i handen när man rider på vanligt.
 
Tränade lite galoppombyte och vi lyckades med 2 st - i varje på rakt spår. Enkla galopp ombyten gör hon ju utan problem. Men lite svårare att få två på raken. Men hon lyckades faktiskt oväntat bra. Dock blev hon lite stark i mellan åt, vilket hon lätt blir på ett vanligt bett. Finns inte samma häv effekten. Men jag lyckades få till henne rätt bra och hon kändes rund, avslappnad och fin. Jag kom verkligen till ridning idag , kändes kanon! :D
 
 



liza

Vackra bilder Denise.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?